Ny zombiebok på gång

Jag råkade surfa in på Literature Connoisseurs blogg och läsa om Plague of the dead av ZA Recht. Eftersom jag nyligen upptäckte Adlibris funktion att lägga till i befintlig beställning, så råkade jag nu lägga till även den här. Jag måste sluta lägga till nu. Men paketet kommer att vara sprängfyllt med bra böcker. Jag hoppar nästan ur skorna när jag tänker på det.

Beställningen innehåller nu Tana French (Likeness och Faithful place), Mons Kallentoft (Vårlik), Jeff Lindsay (Dexter is delicious) och ZA Recht (Plague of the dead).

Del Toro och Hogan

Del Toro och Hogan

Kan även passa på att meddela att the Strain av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan, som jag läser just nu, löper på riktigt bra. Alla karaktärer är inte helt presenterade ännu, men det är olidligt spännande och väldigt lovande. Kanske att det finns en ton av Stephen King i den. Ni vet, den där lite småblöta klafsigheten hos överdrivet spännande läskiga böcker, som egentligen kanske bara är avsaknaden av bakgrunder. Allting handlar om nu, nu, nu. Men det återstår att avgöra. Just nu är jag bara fullkomligt uppslukad.


6 responses to “Ny zombiebok på gång

  • Creutz

    Mycket bra val av bok att lägga till…!

  • Feuerzeug

    Creutz, det tror jag absolut att det är! Kan förmodligen återgälda dig genom att rekommendera The Strain, men jag får nog läsa lite mer först och en recension kommer förstås så småningom.

  • Fru E

    Uppföljaren till The Strain kommer på svenska kommer i höst – jag längtar! Det sämsta med att lägga till i Adlibrisbeställningar är att man måste vänta längre och längre för varje bok som läggs till..

  • Feuerzeug

    Fru E: Härligt, då finns det ju ännu mer att se fram emot.

  • Creutz

    Det ser jag fram emot! – Jag kompletterar sällan mina adlibrisbeställningar av just det skälet som Fru E anför: jag har svårt att vänta… Har jag hittat en bok jag vill läsa, så vill jag ha den här, nu! Fördröjningen som tilläggsbeställningen orsakar är mer än vad mina ultrakänsliga nerver klarar av… Även om det avgjort är en så förbannat njutbar känsla att få ett STORT bokpaket på posten…

  • Feuerzeug

    Creutz och Fru E, jo det stämmer ju förstås. Men nu har jag redan en hel hög hemma att läsa sedan tidigare. Jag ligger visst nästan alltid en beställning efter med läsandet.

Kommentera

