Fall är här – Uppföljaren till the Strain

Jag recenserade just the Strain med sämre omdöme. Tyckte inte särskilt mycket om den och kommer inte att läsa fler i serien (trilogin?).

För de av er som kanske är av en annan åsikt så finns Fall, nummer två, nu att beställa från Adlibris.

Fick förresten just Plague of the dead av ZA Recht i brevlådan. Hoppas väldigt mycket på en bättre läsupplevelse med den. Får dock återkomma om det eftersom andra böcker står före på listan.


7 responses to “Fall är här – Uppföljaren till the Strain

  • Creutz

    Rechts är bra, men – är del ett i en oavslutad serie. Det som stör mig i den, fastän det är en utmärkt underhållningsroman, är att jag inte får ett riktigt avslut. Det kanske kommer i bok tre. Eller trettiotre.

  • Creutz

    Och där skrev jag för snabbt, och blandade ihop Recht med Bourne… Så går det när man läser för många zombieböcker på för kort tid… Rechts bok står mer på egna ben än Bournes serie.

  • Feuerzeug

    Creutz, jo det är irriterande att inte få avslut. Men jag har läst att andra boken av ZA Recht kommer snart och att den tredje, som aldrig blev klar, ska avslutas av en kollega och även den ges ut så att serien blir komplett.

    Därför vågar jag börja ;)

    Men då har du läst Bourne-serien alltså? Jag har inte trott på den eftersom filmerna är så extraordinärt bra. Ska jag?

  • Hanneles bok-paradis

    kul, jag väntar också på paket :)

  • Feuerzeug

    Hannele, det är något bra att skicka/beställa paket till sig själv, eller hur? =)

  • Creutz

    Hå, jag visste inte ens att Bourne filmatiserats! – De böckernas styrka är väl dess ultarealism, och min ohejdade fascination vid ”strongholds” – att gräva ner sig på ett högkvarter nånstans, en fästning, ett säkert rum – och isolera sig från den fientliga omvärlden…

  • Feuerzeug

    Creutz, haha.. inte sett filmerna.. Tsss! Men det låter ju mycket lovande. Kanske ska sätta dem på listan över framtida läsning, då.

Kommentera

