Bokbloggstrumman slår och jag köper en ny bok

Först såg jag en tweet från Bokhora:

@bokhora Håller tummarna för att ett helt fotbollslag m Gibsonläsare inte besökt Uppsala English Bookshop idag…

Desperat började jag skicka frågor på Twitter:

@Feuerz3ug Vilken gibson?! RT @bokhora Håller tummarna för att ett helt fotbollslag m Gibsonläsare inte besökt Uppsala English Bookshop idag…

Fick en idé, slog kvickt upp Bokhoras blogg och hittade inlägget: Jaaaaaa! Zero History är min

William Gibson - Zero History

William Gibson - Zero History

Det har alltså plötsligt kommit en ny William Gibson-bok, som enligt hemsidan släpps 1009. Det är ju flera dagar i förväg. Började misstänka att det här var en rent upsaliensisk science-fictionanomali. Så vad gör man, om inte pallrar sig iväg till Uppsala English Bookshop, stirrar runt som en knarkare på jakt efter en fix och kastar sig över ”New Science Fiction-bordet” med ett vrål.

Den är min nu! En alldeles ny och okänd Gibson. Min bara min. Synd att Dhalgren är så jävla bra att jag inte kan slänga den i väggen och öppna Zero History. ^^

Nu ska jag bara hitta ett andningshål i alla nya böcker jag vill ha så att jag hinner köpa på mig de delar som fattas ur Gibsons bibliografi. Saknar både Count Zero, Mona Lisa overdrive, Idoru och Virtual light, dvs nästan alla. Dem läste jag på den tiden jag var fattig och behövde biblioteket lika mycket som jag behövde luft och mat (Bibliotek behövs alltid, men då var de verkligen livsviktiga för mig personligen).

Världens bästa dag alltså. Tack kära Bokhora.

2 responses to “Bokbloggstrumman slår och jag köper en ny bok

  • Emma

    Vilken saknad jag känner efter Gibsonböcker nu! Glömt bort att läsa på åratal. Har en otymplig utgåva i bokhyllan med neuromancer, count zero och Mona Liza overdrive i, som jag borde försöka omvandla till tre mer lustväckande pocketböcker…att inskaffa en av hans nyare som jag dessutom inte har känns dock betydligt mer motiverat =)

  • Feuerzeug

    Emma, åååh det låter ju som en helt underbar utgåva du har. Men det är klart, pocketar är lätthanterliga. Jag tror jag älskar båda sorterna. Och Gibson. ;) Hoppas jag får tid till Zero History snart. Hittade iaf ett par av de jag saknade på ett antikvariat nyss.

    https://feuerzeug.wordpress.com/2010/09/09/antikvariatsfynd/

Kommentera

