Den kompakta tystnaden

Det som händer är att jag läser Dhalgren av Samuel R Delany som en tok.

Eftersom jag bara är en person så blir det då lite tyst på bloggen under tiden. Irriterande nog.

Samtidigt som jag läser Dhalgren ligger dessutom tjugotalet böcker i bokhyllan och skriker ”LÄS OSS OCKSÅ!”, som om jag skulle kunna läsa dem allihop på en gång.

Under tiden kan jag dock njuta av alla andras blogguppdateringar, lägger till böcker i läslistan och på Adlibris önskelista. Många böcker blir det. Förmodligen får jag ta en kortare bok nästa gång, än Dhalgren på 800 sidor. Då kanske jag inte blir lika skamsen över bristen på uppdateringar och stressad över att hinna med resten av böckerna. Inte för att det är så där jättejobbigt just nu. Bara jag lyfter Dhalgren så tappar jag tid och rum, precis som the Kid i boken.

Sidan 377 nu i alla fall. Halvvägs. Och den blir bara bättre och bättre.

Kommentera

