Veckans läsning 4, v35

Vart tog veckan vägen?!

Jag vet inte. Den sprang till skogs och visade sig aldrig mer.

Det har varit dåligt även med uppdateringar. Det finns förstås ingen bra ursäkt för det. Under tiden har jag dock fått svar på tal vad gäller spoilande, men det stärkte bara min åsikt. Så klart! ”Jag trodde att du läst den,” är inte en ursäkt för att avslöja att huvudpersonen dör i slutet. Verkligen inte. Aldrig någonsin! (Se framför er nu hur jag står på barrikaderna och viftar med en sliten flagga.)

Jag är på sidan 545 av 800 i Dhalgren av Samuel R Delany. Det betyder att jag bara läst 168 sidor sedan den 31 augusti. Skandal! Flogga mig någon!

Men, men. Jag antar att det är Livet som är ivägen som vanligt.

Dhalgren är fortfarande väldigt väldigt bra, men nu börjar den bli lite lång mitt i allt det bra. Det måste hända mer. Jag är en otålig läsare. Kanske läser jag så långsamt för att det inte händer mer. Kanske är det för lätt att lägga ifrån sig boken och göra något annat (om än vettigt) när det liksom händer samma sak och inte mer.

Jag börjar faktiskt längta efter att Dhalgren ska vara slut så att jag kan läsa kortare, snabbare böcker. De kommer nog inte vara lika bra, men jag är otålig nog nu att tumma på kvalitet för att det i alla fall ska fläkta lite.

Frustrerad? Jajjemän. Snälla hav tålamod.


Kommentera

