Vackra bloggare

Beautiful Blogger Award

Beautiful Blogger Award

Jag har sällan blivit så löjligt glad som när Bokstävlarna nominerade mig till Beautiful Blogger Award. Priset delas ut från en nominerad till nästa.

Jag vet att väldigt många nomineras. Jag ser att nästan alla mina älsklingar redan fått den. Det säger ju sig självt när varje pristagare nominerar ytterligare sju. Men det gör ingenting! Det är jättefint ändå, för varje pristagare får ju ett fint omdöme, sådant som vi alla får höra allt för sällan. Ett litet betyg. Ett litet bevis på att man gör något bra.

Som ny i bokbloggeriet tar jag den här nomineringen som att jag är på väg åt rätt håll. Det känns jättekul, för det är verkligen roligt att blogga om böcker och läsning. Ännu roligare blir det att veta att någon där ute tycker det är värt att läsa.

Bokstävlarnas nominering:
”Feuerzeug är en nystartad blogg med stor potential. Gillar zombier, blodiga mord och sci-fi och är riktigt vass på välformulerade recensioner.”

Jag sväller av stolthet.


Efter att awarden tagits emot gäller följande:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Mina sju nomineringar:
Jag tror säkert att några av er blivit nominerade förut. Här tas ingen sådan hänsyn. Känn er favoriserade.

Arga bibliotekstanten (en boklig blogg)
Här har vi det jag gillar bäst. Folk som är lite arga och säger vad de tycker om annat folk. Väldigt underhållande och smart.

Bokcirkus!
En bokklubb med fem medlemmar: Anna, Cecilia, Evelina, Jenny och Sara.  Blandat och roligt om böcker och läsning. Mycket igenkänning och vackert skrivet.

Boktoka
Välskrivna, tättduggande recensioner med bredd. Här kan man hitta russin och skaffa sig lite boklig allmänbildning.

Literature Connoisseur
Ett guldägg, ett kinderägg, ett påskägg. En väldigt annorlunda blogg bland bokbloggar. Skriver om oväntade ämnen, alltid intressant, genomtänkt och intelligent.

Kafka på jobbet
En fri kompositör i den annars ganska homogena bokbloggssfären. Inte alltid helt bokrelaterat, men desto roligare. Jag övertygar er med ett citat: ”Får man vara hur ful som helst bara för att man är förkyld? Vad skulle Jane Austen tycka?

Malin Johansson – skriver mycket, läser mer
En superblogg för den som vill läsa om böcker, skrivande, recensionsex (inte -sex) och förlagsbeteende.

Snowflakes in rain
Hon säger att hon ska bli mormor och hon måste ju bli den coolaste mormorn på den här sidan galaxen. Jag tycker om hur hon skriver och jag tycker om att hon tycker om att göra listor.

Hederspris:

Bokstävlarna
Nu var det ju Bokstävlarna som nominerade mig. Enligt hyfs och god ton ska man då inte nominera samma person tillbaka. Därför uppfinner jag nu Hederspriset. För hade någon annan nominerat mig istället så hade Bokstävlarna absolut varit med i min lista. Det här betyder inte att alla ska känna sig tvungna att hedersnominera den som nominerat dem. Oh nej. Men här kände jag att det var på sin plats.

Bokstävlarna skriver om böcker som jag vill läsa, nästan precis hela tiden. Det är väl beskrivet, väcker läslust och passar mig så spöklikt bra. En cool brud med en cool blogg.

Sju fakta om mig:

  1. Jag knarkar saltlakrits.
  2. Jag har vunnit SM.
  3. Man kan med hjälp av en hundvalp få mig att göra vad som helst.
  4. Jag råkade tänka på mat när jag såg ett lik.
  5. Jag blir hellre vettskrämd än besviken, men jag blir besviken oftare. På att jag inte blev vettskrämd.
  6. Jag har efter tre-fyra års pendlande helt slutat irriteras av förseningar.
  7. En termosmugg kommer i min ägo automatiskt att bli oigenkännlig och till slut gå sönder på ett hopplöst sätt.

4 responses to “Vackra bloggare

Kommentera

