Veckans läsning 6, v37

Vilken vecka! Jag har läst ut och recenserat Dhalgren av Samuel R Delany. Jag har bläddrat i antikvariatsfyndet Den amerikanska natten av Jim Morrison. Jag har även läst Vårlik av Mons Kallentoft och recenserat. På något sätt lyckades jag både älska och ogilla den.

Jag har surfat runt mycket på andra bokbloggar och läst mycket. På så sätt har jag lyckats gå med i Bokstävlarnas nya bokcirkel: A perfect circle. Jag har dessutom fått en vacker award! Jag har träffat Boktipset – ni na ni na ni nanna… och fått De Välvilliga. Otroligt snällt och en riktig rejäl tegelsten. Nej, det räcker inte. En bumling! Strax därpå har jag även blivit lovad Justin Cronins the Passage av Tekoppens tankar, en bok som stått på min att läsa-lista sedan Bokstävlarna recenserade den. Den är på väg med posten nu och   jag   kan   inte   vänta.

Jag har även firat bloggens 666:e besökare, vem det nu var. Jag har skrivit om böcker som ska bli film, vänliga bokgivarsjälar och om bokbytarhyllan på jobbet.

Jag har också fått ändan ur och läst Vonnegut, Slaughterhouse-five, och recenserat den. Börjar mer och mer fundera på den där tatueringen. Jag har även köpt en massa böcker. Jag älskar att ha nya böcker hemma och fylla på läslistan, faktiskt. Allt för lång vill jag inte att den ska vara, men det är härligt att tänka på alla bra böcker jag har att läsa när jag vill.

Slutligen har jag även funderat lite på om jag skriver för långt.

Allt som allt så har jag i veckan fascinerats mest av bokbloggarnas underbara värld. Av hur härligt alla tar emot mig, en ny filur. Och av hur otroligt roligt det är att bokblogga och -nörda. Nu får jag äntligen fota mina böcker utan att skämmas (jättemycket). So it goes…

Veckosammanfattning: Ni är underbara, boknördar chères.

Nu ska jag läsa the Likeness av Tana French.


3 responses to “Veckans läsning 6, v37

Kommentera

