Åååh. Ja, just ja…

Det var ju så här det var att läsa Tana French. Underbart.
Jag har börjat på The likeness, kommit hundra sidor och jag är redan så där härligt nöjd och kär som man bara blir av en Bra Bok.

Jag vet att en del hade lite svårt för hennes språk i Till skogs. Men jag älskar det. Det lite dimmiga, det lite poetiska, det lite så där drömmande.

Tidigare nämnt om Tana French:


6 responses to “Åååh. Ja, just ja…

  • bokstävlarna

    Jag har blivit väldigt nyfiken på den här Tana French som så många verkar gilla så mycket… Frågan är bara var jag ska börja någonstans?

  • Feuerzeug

    bokstävlarna, faktiskt så är hon en riktig skatt.

    Du ska börja med Till skogs, fast kanske på engelska. Det är hennes debut vad jag förstått. Sedan the Likeness och slutligen Faithful place.

    Därefter finns, vad jag vet, ännu inga fler. Men det kanske kommer.

  • bokstävlarna

    Jag hade tänkt försöka vessla till mig Okänt offer (vilket väl borde vara The Likeness) som recex. men gillar jag den lär jag nog skaffa de andra på engelska, föredrar oftast att läsa i originalspråk.

  • Feuerzeug

    bokstävlarna, hoppas du redan läst till skogs isf, för den bör man nog trots allt läsa först.

    Jag tror svenska fungerar bra. Jag läste den första på svenska och den andra på engelska och det är samma stämning i båda.

    Recension kommer snart. Helt spoilerfri ;)

  • bokstävlarna

    Åh, då ska jag se till att skaffa Till skogs först och försöka fixa Okänt offer sen. Nu när jag har läst dina recensioner har jag blivit ännu mer nyfiken på Tana French, det låter verkligen som att det finns något särskilt där. :)

  • Feuerzeug

    bokstävlarna, ja det är verkligen något särskilt. Hon är väldigt duktig, French. Hoppas det kommer fler snart.

Kommentera

