Vad är väl en bal på slottet?

Just nu åker alla möjliga lyckliga människor mot bokmässan. Själv sitter jag här och kan bara drömma om sådan lyx.

Nästa år kanske jag tar mig dit och ser om det är så underbart som det låter.

I år får jag dock nöja mig med andrahandsinformation och mina egna böcker här hemma.

Jag kommer dock inte att ha tråkigt. Jag ska ju till slutsålda Pole Art i helgen och i och med det även till några workshoppar. Det blir fullt upp, men ingen bokmässa.

Pole Art 2010

Pole Art 2010

4 responses to “Vad är väl en bal på slottet?

  • Hundöra

    Om du inte var upptagen på lördag skulle jag ha föreslagit att du kan åka med Bokbussen som går på lördagen. Både resa och inträde är gratis :)

  • Mikaela

    Jag kan heller inte åka… :( Men vill, vill, vill!
    Skönt att vi är två iaf…

  • Creutz

    Det är varmt, svettigt, trångt. Och massor av massor av böcker. Dessvärre tar mastodontförlagen udden av nöjet något, men man får kolla efter småförlagen, där de gömmer sig i utkanterna…

  • Feuerzeug

    Hundöra, det skulle jag absolut göra i så fall. Förhoppningsvis går bokbussen igen nästa år.

    Mikaela, vi får försöka låta bli att läsa alla bloggar och tweetar från bokmässan. Eller vem försöker jag lura? Klart vi kommer göra det ändå.

    Creutz, det låter iofs både jobbigt och mysigt. Speciellt konstigt… att vara bland så många böcker utan att vara på ett bibliotek, dvs utan att det är tyst.

Kommentera

