Bokslutsångest

Nu börjar jag få ångest. Tana French har visat sig vara en fantastisk författare. Efter den första, fina Till skogs har hon lyckats göra the Likeness ännu bättre. Och nu läser jag Faithful Place och älskar den också (även om the Likeness ännu så länge är strået vassare).

Nu börjar jag inse att efter Faithful Place har jag ingen mer French-bok att läsa. När kommer nästa? Säg att det ens kommer en till. Jag måste ha mer, mer, mer!

Det är så typiskt. Först är det underbart att genast fortsätta på nästa bok i serien, men så när man (jag) kommit ungefär halvvägs så börjar jag nästan ångra mig. Jag skulle ha läst en annan bok emellan. Nu är ju den här snart slut. Då blir det ju tomt. Vad ska jag göra med mitt liv? …!

Riktigt så illa är det ju inte, så klart. Jag har en massa fina böcker att läsa efter Faithful Place. Men det är ändå Ågren.

Tidigare nämnt om Tana French:


Kommentera

