I English bookshops mjuka famn

Idag hade jag en liten ärenderunda på stan. Skulle köpa ett par tröjor, en mössa. Självklart måste jag gå in om jag ändå går förbi English bookshop. Där fanns så trevlig personal (som vanligt) och så många bra böcker (så klart). Självfallet kan man inte gå därifrån tomhänt.

Bokshopping 2010-09-30

Bokshopping 2010-09-30

Jag gick visst därifrån med fem böcker. Hehe. Det blev: Worth dying for av Lee Child, Neverwhere av Neil Gaiman, Lud in the mist av Hope Mirrlees, They fly at Ciron av Samuel R Delany och And another thing… av Eoin Colfer (och Douglas Adams).

  • Worth dying for av Lee Child – För att jag alltid köper alla hans nya.
  • Neverwhere av Neil Gaiman – För att jag tänkt läsa mer Gaiman.
  • Lud in the mist av Hope Mirrlees – För att hon inspirerade Neil Gaiman till Stardust.
  • They fly at Ciron av Samuel R Delany – För att jag ska köpa alla Delany jag hittar.
  • And another thing… av Eoin Colfer – Behöver inte motiveras. Det är ju del sex i Liftarens guide-trilogin.
Kommentera

