En zombiefantast söker sin… hjärnsubstans?

Det började med att jag fick en kommentar av (inte så) Anonyma Biblioholister, som nappat på mitt tips om Oliver stark (American devil). Hon påstod att vi verkade ha lika boksmak. Lite hälsosamt tvivlande har jag nu undersökt den Anonyma Biblioholistens blogg och upptäckt att hon hade jätterätt. Det är postapokalyps, zombier, tunnelbanor, mord och ond bråd död.

Inte heller har vi bara boksmak gemensamt. Vi verkar också gilla glögg* och gärna under en väldigt generöst tilltagen tidsperiod kring jul. Dvs nästan när som helst. Jag låter mig även ana visst intresse för grafiska romaner.

Eftersom åtminstone inte jag upptäckt Biblioholisten tidigare så tänkte jag göra mitt för att sprida länken. Det borde ju allra minst kunna intressera vissa fellow Elitistmörkerklubbsvänner där ute. Särksilt de med många bilder på sina katter i bloggen. *host* Känner ni inte redan varandra, så skriv upp att jag är skyldig till att sammanföra. Det kan hända att ni gifter er med varandra.

Så läs och njut och bombardera kanske med kommentarer som jag gjorde. ”Åh! Den ska jag skriva upp!” ”Ja! Den är så bra!” osv.

* Jag har normalt ett antal glöggsorter hemma och skrek i år i högan sky när jag hittade saffransglögg som årets smak på Bolaget. Annars är en gammal favorit Blossas Romglögg. Stark och välgörande.

6 responses to “En zombiefantast söker sin… hjärnsubstans?

  • bokoholist

    Oh du RARING! Jag kan åtminstone bespara dig besväret att släpa hem lakritsglöggen. Den smakar Resyl. Jag VET att man tyckte att Resyl var gott när man var liten och hade hosta, men det är INTE gott när det ska föreställa glögg. Årets favorit hittills i Casa Bbiloholisten är Kiviks äppelglögg med hintar av apelsin och saffran. Den smakar MYCKET mer saffran än Blossas årgångs-saffransglögg.

    Skål!

  • bokoholist

    Jo, en sak till: Metallica, Rammstein, Mustasch, Marilyn Manson – what say you, är vi fortfarande kompisar?

  • Feuerzeug

    bokoholist, måste ju återgälda tjänsten allra minst, eller hur?

    Lakrits är en stor kärlek, så den hade jag åkt dit på om du inte varnat mig. Kiviks äpple skriver jag upp. Finns den på systemet eller ICA?

    Hahah.. Metallica, check. Rammstein, omg husgudar. Mustasch, jatack. Manson, japp.

    Kompisar? Vi är typ separerade systrar. ;)
    Fascinerande.

  • bokoholist

    Blir det ännu värre om jag avslöjar att halva jag är norrlänning? ;)

    Äppelcidern är systemvariant – kan dock finnas oalkad på ICA, eventuellt.

  • bokstävlarna

    Jag känner mig ganska så träffad där i kommentaren om vilka i Elitistmörkerklubben som borde kolla in den här bloggen, så jag hör och lyder!

Kommentera

