Google hittar mig så här

Dags för en lista igen!

När folk använt en sökmotor och hittat min blogg så visar wordpress listan över sökorden under statistikfliken. Ibland är det rimligt, ibland lite mer överraskande vad folk använt för sökningar. Ibland skäms jag lite över att de hittat just mig på det de sökt, eftersom det kanske inte var så där jätterelevant träff för deras sökning. Ibland är det kanske precis vad de letade efter.

  1. feuerzeug – Rimligtvis. Det är ju jag det.
  2. virkade blommor – Skrev jag ett inlägg om, ja. Ett boktips får de då. En bok som innehåller 100 virkade blommor och som faktiskt är jättebra. Oväntat att den var så populär som andra plats, men helt riktigt hittat.
  3. böcker – Rimligtvis. Det är ju en bokblogg, eller hur?
  4. pole art 2010 Tipsade jag om. Kanske inte exakt vad de söker.
  5. ”english bookshop” – Har jag handlat på. Och handlat på.
  6. ospeciella tillfällen – Skrev jag en tweet om, som dök upp på bloggen. Findus ni vet.
  7. poleart   –
  8. kallentoft – Har jag recenserat. Bra deckarserie, om än med sina knaggligheter.
  9. feuerzeug blogg – Jajjemän! Här kan man kanske misstänka att man till och med önskat hitta just mig. Tack!
  10. hogg   – Har jag recenserat. Hrrrrr.. En väldigt omstörtande bok.
  11. niklas gerholm   – Har jag sågat. =/
  12. samuel delany – Har jag recenserat ett par gånger: Dhalgren av Samuel R Delany – Äntligen! Hogg av Samuel R Delany, om du vågar
  13. kriminalpsykologi – Har jag recenserat, Applying psychology to crime av Julie Harrower.
  14. chelsea cain   – Har jag recenserat. Och älskat, förresten.
  15. feuerzeug wordpress – Åter igen kanske man kan hoppas att det var mig man ville hitta.
  16. ”arga bibliotekstanten” – Här är det ju inte mig man vill hitta. Men jag länkar dit, så det går bra ändå.
  17. amber ray pole dance   – Lite knas kanske. Pole art-grejen.
  18. framgångar   – … alltså. Okej då!
  19. marina cavallini pole art 2010   – Pole art igen. Verkar ha varit effektivt att skriva om.
  20. sony touch reader   – Äger jag och har recenserat.
  21. slaughterhouse five – Har jag recenserat. Väldigt fin liten bok.
  22. när kommer nästa generation läsplatta – Det har jag ju ingen aning om. Jag har ju bara skrivit om min egen.
  23. findus ospeciella tillfällen – Tweetade jag om, ja.
  24. beställa sony läsplatta usa – Åter igen en läsplattesnedsökning. Kanske är det lite ont om information om läsplattor?
  25. ospeciella tillfällen findus – Populärt det här med ospeciella tillfällen. Tweeten igen.
  26. för ospeciella tillfällen – Ja..
  27. dhalgren bok – Har jag recenserat.
  28. mons kallentoft – Har jag recenserat.
  29. läsplatta färgskärm – Ännu en sån.
  30. epub sagan om ringen – Har jag kallat oförglömlig. Fast inte epub-varianten då.
  31. amigurumi dinosaurie ödla – Har jag recenserat virkbok om och virkat just en sån.
  32. blade komma nära recension bok – Eh? Ingen aning.
  33. virka blommor – Poppis sökning.
  34. ”uppsala english bookshop” – Poppis ställe.
  35. amigurumi – Har jag recenserat bok om och virkat. En dinosaurie.
  36. när kommer nästa bok med jack reacher – Har jag ingen aning om, men jag har recenserat Lee Child litegrann.
  37. adlibris – Brukar jag handla ifrån.
  38. henriikka roo – Ingen aning. Pole art kanske?
  39. pole dance stockholm – Ja..
  40. stuprännerensare – Va??
  41. feuerzeug bok recensioner – Whoho. Menar ni mig? =D
  42. finns hogg i pocket – Det vet jag inte. Men jag har recenserat.
  43. bra böcker ni tror kan bli film i framtiden – Nääästan. Jag har skrivit om böcker som ska bli film och om böcker som blivit film/tv.
  44. caroline åberg vertigo butt – Va?
  45. poleart blogg – Pole art igen.
  46. ”zero history” rescension – Har jag inte skrivit ännu, men jag har köpt boken och ska så klart läsa den snaaaart, hoppas jag.
  47. hur lägger man in filer på ljudboken vivas – Det vet jag inte. Ljudboken? Lägga in filer??
  48. ”min läsplatta” – Jahopp. Här är min läsplatta.
  49. bästa boken jag läst chicklit – Har jag en bestämd uppfattning om. Det är en hel serie, ja. Janet Evanovichs böcker om Stephanie Plum.

Det var en ganska lång lista. Med ganska rimliga sökningar, måste jag säga. Det är ju bra. Då får jag inte en massa arga kommentarer om att skriva mer relevant.

Nu har jag såklart ytterligare förstört för de orimliga sökningarna genom att upprepa dem alla i ett och samma inlägg. Heheh…

Vad har ni för rimliga och roliga sökningar på era bloggar?


7 responses to “Google hittar mig så här

  • bokoholist

    Min mest galna sökfras någonsin kom 1998 (jag minns den än, då kan du haja hur galen den är) och löd ”petting med svettiga negrer”. Jag kommer aldrig att förstå hur den ledde till mig. Seriously.

  • Feuerzeug

    bokoholist, hahaha! Den var svårslagen, ja. Nästan så man blir förolämpad.

  • Bokbabbel

    Ånej, Bokoholist slår till med något ingen kan bräcka ;) Men ja, gud vad man får skratta åt de där googlingarna ibland! Jag får för tillfället en massa googlingar om författares civilstånd – why? -, mer logiska är de om ”Converse” och ”färgkoordinerad bokhylla”. Personlig favorit är ”beläst Bokbabbel” ;)

    Skriver om det här på bloggen ibland under kategorin bloggande och/eller statistik

  • bokoholist

    Jag måste tyvärr ducka för förstaplatsen igen – blev tvungen att googla (! ;)) och jag mindes fel – så HÄR var det (enligt mig själv 2004!):

    ”För några år sedan hade jag en riktigt lysande eftermiddag. Först hamnade nån hos mig efter att ha sökt på ”petting” (det jag hade skrivit då handlade om att panta PET-flaskor, jo, vi nördar kallade det lite busigt för petting på den tiden), en halvtimme senare hade nån sökt på ”svettiga negrer”. Hur DEN personen fick träff hos mig förstår jag fortfarande inte. Anledningen till att jag minns det där alls är att min innovative polare Lasse mycket snabbt svängde ihop förklaringen att ‘nån har väl hört talas om din kommande diktsamling, ”Petting med svettiga negrer”…!'”

    (nej, den är fortfarande inte skriven, kanske kan den kombineras med zombiefashionistas?)

  • Feuerzeug

    Hahaha… men det var ju också roligt. Börja jobba på den där diktsamlingen nu. Jag tror det är just en sån jag skulle plocka ner och köpa när jag letar poesi.

  • Lotta

    ”Gert Fylking” är tydligen det som toppar just nu om jag får tro google analytics. Skumt för att vara en bokblogg kan jag tycka, men förklaringen är förmodligen en bild på Gert som illustrerade ett blogginlägg om årets nobelpris…

  • Feuerzeug

    Hahaha… ibland blir de mest oväntade detaljerna väldigt populära. Det här ”virkade blommor” är ju tydligen en jättegrej. Det förstod jag inte när jag köpte boken och inte när jag recenserade den. Jag trodde jag var kufig.

Kommentera

