Veckans läsning 12, v46

Den här veckan började med att jag hittade en ny favoritblogg. Bloggaren, (inte så) Anonyma Biblioholister visade sig vara en frände med intresse för zombier, apokalyps, virus, mord, rättsmedicin, hårdrock och glögg. Äran ska helt tillskrivas densamma, för det var hon som hittade mig först.

Sedan bytte jag tema eftersom det kom ett nytt fint och det gamla ibland råkade ut för felklickare som skrev kommentarer i fel inlägg lite förvirrat.

Jag fyllde i (inte så) Anonyma Biblioholisters bokberoendetest och visade mig vara beroende om än medelmåttigt.

Jag har även fortsatt läsa Lud-in-the-mist av Hope Mirrlees. Av någon orsak så somnar jag av att läsa den, men den är mysig och jag börjar komma in i Mirrlees språk och i handlingen. Den var dock seg i starten och hade inte alla hyllat den så starkt så hade jag kanske gett upp inom de första 30 sidorna där det var ganska segt.

Jag fick upp en lista med googlingar till min blogg. Den vinner nog Onödigaste Bloggningen-priset den här veckan. Om det inte går till att jag kungjorde att ZA Rechts andra bok kommit ut, trots att jag sågade den första och inte tänker läsa andra.

Slutligen har jag funderat på det här men min lånedel av att läsa-listan. Den måste avskaffas.


Kommentera

