Veckans läsning 13, v47

Här händer det grejer! Typ. En hel vecka har hänt sedan senaste Veckans läsning och jag har ingen aning om vart den tog vägen.

Jag har läst Lud-in-the-mist  av Hope Mirrlees och både gillat och irriterat mig (En liten gyllene quidditchboll till bok). Den är liksom bra, men ändå inte.

I den vevan insåg jag att bokstävlarna hela tiden visste att man inte skulle lita på författares blurbar. Därför gjorde jag en lista på böcker jag tänkt läsa och hoppades i min enfald på hjälp att reda ut vad som faktiskt var vettigt och inte. Det är så klart ingen (förutom Sandra W och Lotta, hjältar!) som orkar läsa en lista på 30 punkter. Jag borde ha bantat ner den så klart. Alla är inte lika förtjusta i listor som jag.

Men inget gott utan envishet. Jag gjorde en ny lista. Denna gången om hur man överlever vardagsapokalypsen. Det vill säga lite tips och tricks om pendlande.

Så pass är väl veckan bra, men lite mer Lud-in-the-mist hade varit bra. Har nog faktiskt sovit bort mycket lästid den här veckan. Kanske hade jag framför allt önskat få börja på en ny bok. Ja, så elak är jag mot Mirrlees. I helgen har jag inte heller läst så mycket som en sida. Istället har jag varit på middag, provkört bil, lagat pannbiffar och tittat på Iron man och Iron man 2 (Den första var fantastiskt bra, den andra ganska kass).


2 responses to “Veckans läsning 13, v47

Kommentera

