Zombie frenzy

Jag var i Uppsala och fikade på favoriten Hugos. Precis intill ligger händelsevis English book shop, som händelsevis också hade söndagsöppet. Alltså blev det en titt där.

Bokshopping 2011-01-02

Bokshopping 2011-01-02

Egentligen behövde jag inte titta i mer än en hylla, zombiehyllan.

Alla utom Undead stod på att läsa-listan, så det är inga impulsköp om ni trodde det. Om ni trodde sånt om mig. När jag ändå hittade Undead så var jag ändå tvungen att köpa den eftersom det dels var två böcker i en och dels innehöll en riktig klassiker bland zombielitteratur, nämligen Night of the living dead.

Monster-serien känns särskilt rolig att hitta alla tre på en gång av. Jag tycker inte om att riskera att stå utan en bok i en serie. Köper oftast hellre alla på en gång och hoppas att de är bra nog. Är den första inte lovande så ryker allihop. Men är den första bra så bara måste jag ha resten hemma. Det är inte riktigt FOMO (Fear of missing out) utan mer FOME (Fear of missing the end) kanske. Eller bara vanlig otålighet. Skulle jag? Ja, det skulle jag. FOPP (Fear of practicing patience).

Så bara jag läst ut (snyft) den underbara Neverwhere och elitistmörkerklubbsboken We have always lived in the castle, så kan ni ju förvänta er lite levande död, hjärnsubstanssuktande snuskthriller.

8 responses to “Zombie frenzy

  • mariasbokliv

    se där, odöda så det räcker januari ut iaf ;-)

  • jonas

    Me like very much! Ser fram emot att få läsa recensionerna =)

  • Creutz

    Jo, Bournes bok gillar jag. Även om vapenporren störde mig (men man får ju betänka att Bourne själv är soldat och högeramerikan). Så – nu har jag sagt att jag gillar Bourne. Då kan du alltså avfärda den från listan. ;)

    ”Undead” – kan det vara nåt?

  • Feuerzeug

    Ja, härligt!

    Creutz, haha! Recht ju förvisso skrivit förordet, vilket kanske inte är idel goda nyheter. ^^ Men jag tror på Bourne faktiskt. Ännu så länge. Och vapenporr är inte helt fel. Jag brukar tvingas titta på en hel del vapenporr på Discovery här hemma.

  • Feuerzeug

    Creutz, Undead ja… Det återstår att se. Eftersom det är en riktig klassiker så måste jag i alla fall prova.

  • Bokfetischist

    En fin samling. köpte oxå alla monster island-böckerna och gillade inte alls ettan, har faktiskt inte läst de andra i serien så det ska bli intressant och se om du tycker om dem. Det blir köp på Undead iaf :)

  • Feuerzeug

    Bokfetischist, åh nej! Tänk om det blir samma för mig. Tur att de inte kostade så jättemycket isf. Men bra att du sade det också, för då har mina förväntningar fått sig en välbehövlig törn.

    Undead har jag nog ganska rimliga förväntningar på, hoppas jag. Dvs ingenting oerhört, men väldigt mittiprick på något sätt.

    Återstår att se alltihop. =)

  • Bokfetischist

    Bra om du har låga förväntningar, då är det större chans att du gillar den. Tack för platsen i länklistan <3

Kommentera

