Jättemassa nya böcker

Bokinköp 2011-01-31

Bokinköp 2011-01-31

För ett par dagar sedan berättade jag om det största bokpaketet någonsin. I någon slags lyckorus blandat med läspanik och enormt behov av mer Stuart MacBride efter att Halfhead tog slut, så beställde jag tretton böcker.

Bokinköp 2011-01-31

Bokinköp 2011-01-31

Bland de tretton var varenda bok av Stuart MacBride. Det är typiskt mig, så oroa er inte. Men när jag ändå klickshoppade så tog jag förstås med några från den Riktiga Läslistan också.

Det blev:

Så. Många. Bra. Böcker. Jag är faktiskt nästan tårögd av lycka.

Det var så många nya böcker att bokhyllan bågnade och sade ifrån på skarpen. Fick alltså börja flytta runt böcker och rensa ut. Alltså är bortskänkeslistan uppdaterad med nya böcker du kan få. Dessutom är bokhyllan liksom bantad, deffad och snygg. Synd bara att jag inte kan läsa allt på en gång. Kanske borde börja göra som vissa andra och läsa när jag ”sover”.

En bok om dagen vore fint. Då skulle jag vara klar med att läsa-listan i april och då kunna ge mig på att köpa resterande 50 böcker på listan, som sedan kunde vara utlästa i juli. Bra plan va? Kommer inte hända.

6 responses to “Jättemassa nya böcker

  • Pål Eggert

    Stiff läste jag i svensk översättning. Riktigt trevlig och rolig.

  • Feuerzeug

    Pål, nu har både du, bokoholisten och literature connoisseur talat så väl om den att förväntningarna verkligen är skyhöga! Jag måste nog tvinga mig att spara den till efter en stor besvikelse. Då jag som bäst behöver den.

    Kan väl erkänna att jag började småläsa en mening här och där när jag bröt upp den. Och nästan fastnade direkt, mitt i boken.

  • Pål Eggert

    Har förresten läst Psykopatens värld av just Robert D Hare. Bra bok, en av få från Studentlitteratur som gick att läsa utan att ögonlocken börjar fladdra.
    Kollade upp boken du beställt. Office psyhopaths. Verkar intressant.

    • Feuerzeug

      Without conscience av samme Hare, som jag läst förut (länk till recension finns ovan) var väldigt bra. Den kan jag verkligen rekommendera. Jag misstänker att Hare alltid är bra på att förmedla sig intressant.

      Den här boken verkar vara mer inriktad mot att identifiera psykopater, medan den förra var mer teoretisk och exemplifierande. Det blir nog en bra fortsättning.

      Det är ju ett makalöst spännande ämne…

  • Creutz

    Du fick en riktig kartong. En riktig KARTONG. Således är jag slagen med hästlängder när det gäller den blotta storleken på Adlibris-paket som levererats till mig.

Kommentera

