Böcker bortskänkes

Jag vill bara påminna om länken här ovan: ”Böcker bortskänkes

Där lägger jag in böcker jag köpt och läst, men inte vill behålla. Av naturliga skäl blir det inte de bästa böckerna som hamnar där om jag inte råkar ha en dublett, men kanske är det något du velat läsa eller kanske tycker du inte alls som mig.

Släng då iväg en kommentar eller ett mail till sara [at] saltlakrits punkt se, så kan boken få ett nytt härligt hem hos dig och slippa skämmas i min bokhylla en enda dag till.

Om jag inte lyckas ge bort en bok (en del har legat länge nu), så ger jag till slut bort dem till bokbytarhyllan på jobbet eller Myrornas.

Så skynda fynda, snart rensar jag ut dem!

Just nu i listan med några nytillskott:

  • The Strain av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan
  • Några Paulo Coelho:
    • Djävulen och fröken Prym
    • Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät
    • Alkemisten
    • Pilgrimsresan
  • Plague of the dead av ZA Recht
  • Lud-in-the-mist av Hope Mirrlees
  • Djävulen bär Prada av Lauren Weisberger
  • Sagan om de två tornen av J.R.R. Tolkien
  • Det nya livet av Orhan Pamuk
  • Life of Pi av Yann Martel
  • Den perfekta stormen av Sebastian Junger
  • Everest – att besegra berget och berget inom sig av Lene Gammelgaard
  • Revolutionary road av Richard Yates
  • Hunden som sprang mot en stjärna av Henning Mankell

Mer info om böckerna samt recensionslänkar finns under länken ”Böcker bortskänkes”.

Kommentera

