Mmm… mord

Stuart MacBride

Stuart MacBride

Jag har börjat läsa Cold granite av Stuart MacBride vid sidan av Third reich victorious: Alternate decisions of World War II av Peter G. Tsouras (editor). Jag blev förälskad i MacBrides stil när jag läste Halfhead nyss. Redan efter första sidan i Cold granite så kände jag igen honom. Åh, den är bra. Den är så verkligt fantastiskt jättebra. Det är en ren och äkta njutning att läsa, inte minst när man får följa med ända in till obduktionen och när kvinnor för en gångs skull framställs som helt vanliga människor.

Lycka är att ha sex böcker till kvar att läsa när Cold granite snart är slut (fast jag blandar nog upp dem med lite annat, ska ni se =).

Kommentera

