Nytt på eboksfronten

Surfar då och då in på Elib för att se vad det finns för nya eböcker.
Idag hittade jag Tredje testamentet av Carl-Magnus Åsard.

Enligt beskrivningen verkar den helt oemotståndlig och jag har faktiskt inte hört talas om den förut.

”Vinnare av Spektakulärt pris 2010 för fjolårets bästa svenska science fiction-roman.

I en nära framtid har människan lyckats stoppa den biologiska klockan och behöver inte längre frukta döden. Hela idén om fortplantning har raderats ur människosläktets medvetande.
Max Holland arbetar som grävare på Saneringsdetaljen, en hemlig organisation som har till uppgift att eliminera de personer som trots allt utgör ett hot mot evigheten. En dag kommer han dock till insikt om att sanningen om det eviga livet är en lögn i vars namn han utfört de mest fasansfulla handlingar.

Och en fortsättning kommer i höst på Wela förlag, Tusen solars rike.
Jag vet inte hur det är med er, men jag är supertaggad. Den här ska jag ha. Som ni ser fullt låningsbar till närmaste surfplatta i 28 dagar.

Man måste ju bara älska Den Nya Tekniken.


5 responses to “Nytt på eboksfronten

  • bokoholist

    Tack vare dig fick jag tummen ur och
    1) bestämde mig för att testa e-bok, fast på PC
    2) ladda hem det som behövs
    3) ladda hem Åsars när jag ändå var igång

    TACK lilla syster ;)

  • Feuerzeug

    Haha, Kära Bokoholisyster, vad tyckte du då? Nu var det bra att du kommenterade på det här inlägget, för jag hade hunnit glömma att jag skulle läsa den här. Dock läste jag just Googolplex som ebok och det fungerar ju synnerligen väl.

    Fast jag föredrar nog någon slags platta att läsa dem på. Jag sitter inte bra vid datorn.

  • bokoholist

    Jag är ju tant AntiLäsplatta nummer ett, men efter en närstudie av en kollegas Amazon Kindle i Berlin så kände jag ett litet litet sug (kanske mest av allt för att man kunde köpa till ett så snyggt läderfodral ;)).

    Åsardboken tog jag hem cirka fem minuter innan jag skrev kommentaren hos dig, så den är inte påbörjad än. DÄREMOT så spenderar jag just nu eftermiddagen på gräsmattan, i silen, MED Monster Island i näven. Älskar den än så länge. Tack för det tipset. Också.

  • bokoholist

    I silen ja. Det kan man tro, så illa som jag skriver. Fast nu menade jag i solen.

  • Feuerzeug

    Mjao, jag är lite emot Kindlar och sånt, fast egentligen inte emot så mycket som att jag tycker surfplattor är bättre. Mer för pengarna.

    Haah i solen med en zombiesil för apokalypsknarkaren. Den är inte dum, men Monster nation är ännu bättre. Ska snart hugga in på Monster planet. Svälter mig själv lite först bara.

Kommentera

