Veckans läsning 29, v20

Bla bla bla, ursäkter. Men hur som helst.

Jag började med att läsa De döda fruktar födelsen av Pål Eggert. Eftersom det är en bok man behöver smälta så kommer imorgon en återblick med favoritutdrag.

Sedan läste jag ut Hungerspelstrilogin av Suzanne Collins. Slutet var inte det jag hoppats på, men trilogin som helhet är underbar.

Jag har även läst Bli en överlevare! av Ben Sherwood, som handlar om vad som definierar de som överlever ett trauma eller en katastrof. Finns det något urskiljbart som gör att de klarar av det, återhämtar sig och återgår till sina liv?

Jag har även läst Googolplex av KG Johansson, men den recensionen får vänta tills Elitistmörkerklubben haft sitt möte. Mycket mycket bra och spännande bok med en säregen stil och skönhet, så mycket kan jag i alla fall säga. Rekommenderas varmt.

Som bonus var det signering av Cirkeln på SF-bokhandeln igår och jag var där och norpade åt mig en härlig tygkasse, samt övertalade till mig särskilt bra tillägg vid signaturen. Det må vara fånigt, men det är så kul att fundera på vilken karaktär man skulle vara i en bok eller en film. Jag tror jag får göra ett särskilt inlägg om det när det lider mot recension.

Kommentera

