Och mer skräck ska det bli

Häromdagen, rättare sagt på Handduksdagen när SF-bokhandeln så snällt gav 10% på alla köp om man visade upp sin medhavda handduk, då köpte jag lite skräck.

Bokinköp 2011-05-25

Bokinköp 2011-05-25

Dels blev det den länge efterlängtade uppföljaren till Day by day armageddon, Beyond exile av J.L. Bourne. Det var inte en dag för tidigt eftersom den varit slutsåld i omgångar. Dessutom ville jag inte gärna ha en allt för bra ursäkt att plötsligt klicka in på Adlibris. Det finns nog med böcker ändå för ett tag.

Dels blev det ännu en bok av den älskade zombiekonnässören David Wellington, närmare bestämt 13 bullets, som handlar om vampyrer. Det ska bli spännande att se hur han lyckas med den genren efter hans makalösa insats i zombiegenren.

Slutligen blev det även en sk mörk häst, On the third day av Rhys Thomas. Världen är på väg att gå under och en dödlig sjukdom sprids, som gör sina offer både deprimerade och våldsamma. Mmmmrrrrr…

16 responses to “Och mer skräck ska det bli

  • Swedish Zombie

    Nu börjar det minsann rätta till sig igen! Trodde ett tag att du skulle börja blogga om nobelpristagare eller något, men nu känner man igen mjukisskräcken igen. Hä!

  • Swedish Zombie

    Wellingtons vampyriser kan man ju faktiskt bli lite nyfiken på.

  • Feuerzeug

    Swedish zombie: Haha, hur kan du någonsin få en sådan uppfattning? Ska jag ta ILLA upp nu?! ;)

    Men jo, jag är nyfiken på hans… vampyrisar. Följer han sitt tidigare koncept så lär de ju inte vara helt klassiska, vilket i min väg borde betyda lite elakare. Men nu kanske jag bara önskedrömmer.

  • Swedish Zombie

    Jag tror det blir bra, bara han inte låter sina vampyrer tala/låta som nån ur The Simpsons, som han gjorde i Monsterböckerna. Och säkert blir det bättre än det gamla trista Anne Rice-dravlet osv. Vi får se hur du recenserar den sen.

  • Swedish Zombie

    Skräck & skräck… när blir det mer homoerotik? :-P

  • Feuerzeug

    Swedish Zombie, jag är alltid ute efter homoerotik. Det är dock sällan den kombineras med ond bråd död i litteraturen… =/

    Fast nu läser jag iofs Broken skin av Staurt MacBride och där försiggår en del homoerotik, dock inte explicit.

  • Helena

    Wellingtons vampyrer är jag också väldigt nyfiken på, jag köpte 13 bullets efter dina lyriska recensionser av hans zombieserie (kändes tryggare att börja med vampyrerna ;) ). Jag ska verkligen försöka klämma in den bland allt jobb i sommar – hoppas på riktigt onda monstervampyrer ;)

  • Swedish Zombie

    Själva poängen med homoerotik är väl att den ska vara explicit? Eller öh… det är i alla fall bara då jag tycker det är kul!

  • Swedish Zombie

    Apropå vampyrer… har du läst Justin Cronins The Passage? Inte för att jag skulle rekommendera den, men ändå…

  • Feuerzeug

    Helena, bara du vet att jag inte förgodkänt vampyrerna ;) Dvs läs på egen risk, haha.

    Swedish Zombie, ja jag håller med, men hellre implicit än ingen homoerotik alls, right?

    Nej jag har inte läst The passage ännu, men den ligger i bokhyllan och ser smarrig ut. När som helst nu… när ryggen pallar.

  • Helena

    Jag tar fullt ansvar för vampyrerna själv ;) Och passar förstås på att puscha lite för The Passage…

  • Swedish Zombie

    Ja, man tar väl vad man får! ;-)

    Men hallå vad händer här nu egentligen… allt spårar ur, varför nämnde jag Justin Cronin? Uäääh!

  • Feuerzeug

    Haha, ja snart kommer team Edward inklampande.

  • Swedish Zombie

    Jag har läst The Passage. Tyckte inte den passade på min blogg. Tänkte fel där, där, det är apokalyps osv. Det ‘r den sämsta bok jag slösat mig liv på, på länge. Ingen människa kan fkinna det spännde efter sidan 150 och boken är på över 900 sidor. Det är sån skit!!!!!

  • Swedish Zombie

    och min kommentar är väldigt illa skriven! Fult!

  • Feuerzeug

    Swedish zombie, haha ja lite svårtydd. Jag har hört mycket bra om The passage, så det är uppfriskande att få höra något negativt. Lång är den onekligen, men är den samtidigt bra så gör det mig ingenting. Tegelstenar ftw. Är den inte bra…. ha, då får jag lägga bort den. Livet är för kort för dåliga böcker.

Kommentera

