Sent omsider bokbloggarträff

Efter att jag hämtat mig från jobbvåren från om inte helvetet så iaf från något annat varmt ställe med mycket jobb, så uppmärksammade jag den bokbloggarträff som bestämts via bloggar och twitter för alla som identifierade sig som #boblmaf.

Dagen var 31 maj och anordnade gjorde Jessica på Ord och inga visor, som även listar deltagarna.

Bokbloggarträff - bytet

Bokbloggarträff - bytet

Det var en supertrevlig kväll full av de allra nördigaste samtalen och dessutom med bokbyte. Jag gick glatt hemåt genom natten med Anders Fagers Svenska kulter och Flickan under jorden av Elly Griffiths. Den första har jag länge saknat, den andra får bli en överraskning.

Bokbloggsträff är verkligen fantastiskt roligt. Jag önskar bara det kom fler bloggande män… Jag vet ju att ni finns. Jag följer själv flera av er, men ni verkar inte vara så mycket för att dricka öl och äta mat. Mycket mystiskt.

Snart är det dessutom dags för Elitistmörkerklubbens möte om Googolplex av KG Johansson och därefter faktiskt även en hemmabiodejt med samma gäng när vi ska se Död snö och äta snacks.

Ljuva dagar minst sagt.

 


10 responses to “Sent omsider bokbloggarträff

  • bokstävlarna

    Det ska bli så himla intressant att diskutera Googolplex. Pefekt bokcirkelbok där!

  • Feuerzeug

    Ja, verkligen perfekt. Man borde kunna diskutera den i timmar… hela livet.

  • Pål Eggert

    Hmm, jag läste ju Svenska kulter, men alla de novellerna finns ju i Samlade svenska kulter. Det verkar också som att det finns mer samband mellan de olika novellerna i den senare boken, så jag hade nog hellre läst den om jag varit du. (Jävla förlag som håller på och halvidisslar så här. Får väl gnälla lite på författaren som kan med att ge ut halva boken en gång till, fast han skriver så bra så jag förlåter honom – lite… )

  • Feuerzeug

    Pål: Ja, jag vet! Irri-ter-ande! Jag har också tänkt så, men när jag ändå fick den så är det väl lika bra att läsa tänkte jag. Jag hinner nog med Samlade… vad det lider också.

  • Helena

    Så trevligt! Ska bli kul att höra vad du tycker om Flickan under jorden. Har en stor fet girlcrush på Ruth Galloway, personligen. Fina miljöer också. Då kan man ha överseende med att intrigerna är rätt lätta att genomskåda.

  • Swedish Zombie

    Vilka manhaftiga träffar ni tycks ha!

  • Feuerzeug

    Swedish Zombie, det är faktiskt både konstigt och irriterande att inga pojkar dyker upp på dem. Nästan inga iaf. Kan avrundas till noll.

  • Feuerzeug

    Helena, det blir nog en finfin sommarläsning tror jag. Då är det skönt att genomskåda intrigerna på ett lagomt sätt i värmen.

  • bokoholist

    Yes! Du fick till filmträffen! Enjoy it, jag älskar Död snö.

  • Feuerzeug

    bokoholist, jaaa… Bästa Elitistmörkerklubben! De ställer upp, vetdu.

Kommentera

