En Fager present – Samlade svenska kulter

Jag har haft den på läslistan ett bra tag nu, men på bokbloggarträffen lyckades jag få Anders Fagers Svenska kulter genom bokbyte (fast jag inte bytte bort något).

Genast sade folk som vet att det är synd att läsa den eftersom uppföljaren, Samlade svenska kulter, ger ett bättre sammanhang och därmed är bättre läsning.

Samlade svenska kulter av Anders Fager

Samlade svenska kulter av Anders Fager

Det här hade jag redan anat från bloggar och kommentarer runt om och det gjorde mig ganska irriterad. Jag förstår att Fager kanske inte fick släppa Samlade svenska kulter utan att provsläppa Svenska kulter först (JA, jag säger släppa om böcker, för det är samma jävla sak som release era okunniga bokförlagsnissar, mohaha), men det är ändå irriterande att bok två är bok ett, fast mer läsbar.

Hur som helst så fick jag en avtackningspresent av @martaaxner och kunde därmed knalla iväg till Studentbokhandeln i Uppsala och tillskansa mig ett stort fint inbundet exemplar av Samlade svenska kulter.

Min tanke nu är att läsa Svenska kulter i behändigt mjukt format och sedan ge mig på Samlade svenska kulter  i det mer mordvapenvänliga formatet ovan. Vad tycks?

3 responses to “En Fager present – Samlade svenska kulter

Kommentera

