Veckans läsning 32, v25

Det har varit Elitistmörkerklubbstider. Först träffades vi hemma hos Bokstävlarna och pratade om Googolplex av KG Johansson. Sedan träffades vi en gång till veckan efter, hos mig, och såg Död snö och hejade på nazistzombier som dödade norrmän.

Förra helgen var det Eurocon och jag hade hejdlöst roligt och fick även tillfälle att få mitt ex av Samlade svenska kulter signerat av Anders Fager.

Jag har passat på att rekommendera Goodreads – communityt för bokälskare och hoppas att alla ni som är medlemmar lägger till Feuerzeug som vän där.

Jag fick ett härligt bokpaket fullt av ond bråd död och deklarerade därmed Seriemördarsommar. Kanske var jag lite inspirerad av att ha läst Schismatrix av Bruce Sterling väldigt tung science ficiton om posthuman mänsklighet. Den var inte dålig, men den tänjde min hjärna till bristningsgränsen. Nu vill jag tänja den med chock istället för med teknologi. Recension kommer snart.

Slutligen vill jag påminna er om att några böcker finns kvar i högen Böcker bortskänkes eller bytes. Jag har redan lovat bort tre stycken, men det finns några kvar också. Ta en titt innan de åker till Myrornas.


Kommentera

