Nu kommer Tana French fjärde bok

Vår älskade Tana French verkar snart släppa nästa efterlängtade bok om Dublinpolisen. Enligt Goodreads kommer Broken harbour att släppas 4:e augusti 2011 av Hodder Paperback. Det är ju nästan nu!

Vill ni veta mer? Läs intervjun på Goodreads.

Faithful Place av Tana French

Faithful Place av Tana French

Lite om handlingen i Broken harbour:

”It’s Scorcher Kennedy this time, and it’s set on a ghost estate. During the housing boom, developers were given permission to build huge estates with sometimes hundreds of apartments and houses in areas where there was absolutely no demand. Now that no one can afford to buy anything, they are basically abandoned. You’ll have four or five families living in a development of 40 homes, and the rest is just left to go to seed. These poor families are now stuck with absolutely no facilities or infrastructure. They’re lucky if they have working sewage systems and streetlights. They usually don’t. The book is set on one of those estates. ”
Från Broken harbour på Goodreads

Jag sade ju det! Whoho! Scorcher! (Jag sade Ginger också, men det kanske kommer senare. ;)

”Då är det bara en sak kvar. Att gissa huvudperson i nästa bok. Det måste ju komma en till, och huvudpersonen måste ju vara någon från föregående bok. Det är ju tradition! Jag gissar på Ginger pubes. Det är han eller Scorcher och jag läser nog helst om utmanaren, the under dog. Snälla kom ut snart, lilla bok.”
Från Jag är lite otrogen mot Faithful Place

Tana French

Tana French

Tidigare om Tana French:

12 responses to “Nu kommer Tana French fjärde bok

  • Bokbabbel

    Jepp, augusti visste jag också men inget mer. Nice! Fast försöker ju fixa engelska böcker till Kindle nuförtiden, men Amazon verkar än så länge inte veta något. Får surfa dit ofta och hålla koll på läget bara

  • Bokbabbel

    … inte heller Adlibris verkar ha koll ännu, så om det blir akutköp så är det nog good old Book Depository som gäller så som det ser ut nu

  • Feuerzeug

    Ja, kan bli akutköp. ;)

    Men den dyker nog upp snart. Peppeppepp!

    Hur orkar du Kindle förresten? Så låst till Amazon. ><

  • Helena

    Woohoo! PEPP! Jag trodde också på Scorcher eller Ginger, så yay us! Augusti, komsi, komsi.

  • Feuerzeug

    Helena, det blir sjukt spännande att se hur hon får oss att tycka om Scorcher.

  • Helena

    Verkligen! Men hon lyckades ju med Frank i förra boken.

  • Sara

    Sv: Ja, det visar bara hur olika människor kan tycka. Vilket jag tycker är underbart. Roligt att du tyckte om Cirklen.

    Jag tycker att Magnus Nordins böcker är helt underbara och om man vill ha mystik och fantasy så satsa då på Djävulens Märke eller Tystnadens hus. Även Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm tyckte jag var riktigt bra. Sen finns det ju massor av ungdomsböcker som inte är fantasy. Katarina von Bredow har länge varit en av mina favoriter inom den svenska ungdomslitteraturen.

    Det har även kommit många nya ungdomsförfattare på senare tiden. Jenny Jägerfeld är en fantastisk författare som kan få dig att gråta, skratta och skrika, allt i samma bok.

  • Bokbabbel

    Amazon är ju så jäkla stort att det flesta finns där, och till vettiga priser. Om det finns någon bok jag vill ha som inte finns där tyr jag mig till bibliotek eller andra bokhandlar, fysiska eller på nätet. Hittills har det gått utmärkt!

  • Feuerzeug

    Bokbabbel, jag förstår vad du menar, men det är fortfarande låst och irriterande. Jag skulle inte stå ut. Jag vill kunna läsa vanliga pdf:er t ex.

    Samma lika med apples produkter. Tål inte att behöva sälja min själ till företaget som producerar produkten.

  • Bokbabbel

    Ja, det där med ”låsta” läsplattor stör mig väldigt mycket också! Men det går att läsa PDF på Kindle, det var så jag läste ”Tjärven”. Inte lika smidigt som med en Kindle Book, men det lär gå att omformatera om man orkar/kan mecka lite.

    Ändå nöjd med mitt köp! Kindle-böckerna kostar som engelska pockets eller lite dyrare, de kommer hem till mig på tio sekunder och vi drunknar inte lika snabbt i böcker. Men det är klart, den där trevliga fysiska bokkänslan ger de inte.

    • Feuerzeug

      Ja, läsupplevelsen har jag ingenting emot på läsplatta/surfplatta. Har en själv som jag trivs med. Det är Kindle jag inte förstår poängen med. :)

Kommentera

