Bokmässan – en slutrapport

Feuerzeug

Feuerzeug

Jag har

  • fått ont i ryggen, axlar och huvud
  • fått en massa fina böcker av Bokbussen
  • köpt en signerad Blod eld död av  Ika Johannesson och Jon Jefferson Klingberg från Alfabeta
  • köpt Efter floden av PC Jersild
  • köpt Alvklingan del I av Nick Perumov
  • köpt en ”Jag är skeptisk”-tröja av VoF
  • köpt en ”Litteratur är rövknull”-tröja från Vertigo åt min käre man
  • delat ut ganska många visitkort
  • varit på jätteroligt bokbloggsmingel och äntligen träffat Bokoholisten

Jag har inte

  • köpt en enda tygkasse
  • sett så många kulturtanter på samma ställe förut
  • sett ens en skymt av Jan Guillou
  • hälsat på Pirat-Mattias
  • läst ut hela Game of thrones på bussen (kom dock en bit)

 

Bara tre böcker köpta, men desto fler i fina goodiebags på Bokbussen. Insåg ganska fort att jag inte är typen som köper böcker på bokmässan. Jag köper ju allt jag vill ha på Adlibris eller på SF-bokhandeln och English Bookshop i Sthlm/Uppsala.

Hade dock gärna samlat på mig signaturer, så det kanske blir uppdraget nästa år. Fast det är inte så många av mina favoriter som kommer till Bokmässan.

Positivt är alla trevliga människor i montrarna. Negativt är allt folk. Det känns som att de släpper in 30% för många människor, som sedan trängs i gångarna och täpper igen dem så att man får gå runt 100 meter för att komma tio meter. Generellt var det väldigt roligt, men ändå fruktansvärt stressande och irriterande och ganska jobbigt. Förstår inte hur folk orkar flera dagar.

Ta med matsäck, öronproppar, vatten och kontanter.

Jag är ganska nöjd.

Men ffa är jag tacksam att Bokbussen finns så att jag kunde åka ner över dagen, helt gratis, lyssna på författare på vägen ner, få bokpåsar och frukost och träffa andra bloggare.


6 responses to “Bokmässan – en slutrapport

  • Jeanette

    Hahaha. Jag har sett Guillou så många gånger att det står mig upp i halsen. Som jag sa till min kusin: Enda stället jag inte har sett Guillou på är på toa. ;)

  • Lotta Fröjd

    Detsamma.

    Jo, har kollat på en billig androidplatta som jag överväger att köpa (eller kanske en begagnad.) Android verkar helt klart värt att testa. Speciellt för mig, som har sagt att jag ska testa allt åtminstone en gång (allt av värde alltså). Ska ta och lägga upp ett inlägg med alla böcker jag fick med hem nu :)

  • Feuerzeug

    Jeanette, helt misslyckat var det. Inte en skymt. Om han inte stod bakom en vägg av mänskligt kött någonstans när jag lirkade mig förbi.

    Lotta Fröjd, yay. Ja kör på android om du kan tänka dig att vilja blogga och kommentera och twittra och ha kalender och epost och allt sånt på samma pryl.

  • Helena

    Åh vilken fin bild på dig! Hey good-looking, liksom. ;)

  • Feuerzeug

    Helena, haha tack. Inte ofta man ser mig liksom. ;)

  • Pål Eggert

    Jag håller med. Väldigt fint foto.

Kommentera

