Veckans läsning 35, v43

Då var det dags att sammanfatta ett par veckor igen.

Allt som allt har det varit en underbar lästid på sistone, trots att jag jobbat löjligt mycket. Det är som att jag kanske inte gjort annat än att jobba och läsa och sova.

Jag har iaf på lite tveksamma grunder lärt mig att välja bok med flödesschema. Jag har även gett bort en award till mina älsklingar.

Jag har läst och älskat del två i A song of ice and fire av George RR Martin, nämligen A clash of kings (Game of thrones… ni vet). Den var minst lika makalöst jättebäst som första boken och jag har nu haft Georgeförbud ett tag sedan dess för att dra ut på den underbara serien ett tag och läsa lite annat så ni inte får en fantasyöverdos.

Jag har även lyxat och vältrat mig med min Moleskine Book journal, som är min nya kärlek näst intill bloggen och alla ni andra underbara bokbloggare. Läsande som livsstil, kan man kalla det.

Jag har även läst ännu en  Mo HayderSkin, den fjärde boken om den skamfilade hjälten Jack Caffery och hans nya sidekick Flea. Den fick mig att ta en paus från Caffery ett tag till. Ska dock läsa Hayders fristående böcker ett tag.

Veckan som följer väntar ännu mer jobb och jobb och jobb, men ni kommer ändå att få smaka på recensioner av Babel-17 av Samuel R Delany, The reapers are the angels av Alden Bell och Pandemic av Daniel Kalla. Vänta och längta!

Nästa helg är det dessutom fantasydag i Uppsala, som jag ska bevista när jag ändå jobbar helg.

4 responses to “Veckans läsning 35, v43

  • Ingrid Öhrnell

    Intressant det du delger! Önskar bara att jag hade mer tid över för mig själv!

    • Feuerzeug

      Ingrid, jag jobbar över varje dag och jobbar helg. Övrig tid läser jag ett par timmar och sover resten. Tid för mig själv? Eller kanske till och med för min man och mitt hem? Jaa tack. :)

  • Em

    Jag både väntar och längtar efter att få veta vad du tycker om Babel-17. Den är ju extra intressant för mig som Le Guin-fanatiker, eftersom den tydligen var en inspirationskälla för ”the Dispossessed”!

    Jag har börjat läsa Game of Thrones… Är ungefär halvvägs igenom del ett, och jag måste säga att jag är fast! Så jäkla spännande… jag blev engagerad direkt, trots att det är så måånga karaktärer. Som Lloyd Christmas skulle säga; ”tractor beam- sucked me right in!” Håller spänningen i sig? Är det ens möjligt på så många sidor och så många böcker?

    • Feuerzeug

      Em, åh jag måste läsa mer LeGuin, bra där. Recensionen kommer imorgon! Kan dock redan nu avslöja att det var allt som jag drömt och förväntat mig.

      Vad gäller A song of ice and fire så lyckas Martin väldigt bra med att hålla spänningen uppe. Längtar sjukt mycket efter att få börja på tredje boken. Måste bara variera mig färdigt med lite andra genrer och böcker först ju…. men jag längtar.

Kommentera

