SF-dagen i Uppsala

 

Lite sent omsider har jag nu ro att skriva om SF-dagen i Uppsala. Inte för att jag har så mycket att säga. Jag gick dit, jag köpte en hög böcker, jag visade min mamma och pappa alla fina sf-saker och sedan gick vi och fikade.

Bokshopping SF-dag i Uppsala

Bokshopping SF-dag i Uppsala

I bokväg var dagen helt lyckad. I fikaväg också helt okej. Böcker som hittade hem till mig:

  • The best of Marion Zimmer Bradley‘s fantasy magazine
  • Deral Bågskytt av Bertil Mårtensson – som skrivit den udnerbara Det gyllende språnget, en bok om matematiska katter på en annan planet. Gratis ebok.
  • Starship troopers av Robert Heinlein – Riktig SF-klassiker
  • The day after tomorrow av Robert Heinlein – Världens undergång
  • Den flyende mannen av Stephen King – Det bästa jag läst av Kingen. I en framtida dokusåpa är leken på liv och död
  • Stjärnpesten av Dénis Lindbohm – Civilisationens slut är en smitta och mänskligheten gömmer sig långt under jordytan
  • Kill or cure av Rebecca Levene – Instängd med sina döda kollegor överlever Jasmine mänsklighetens undergång i en bunker. Hon har botemedlet, men det har vissa biverkningar.
  • That hideous strength av CS Lewis – Jorden faller under utomjordiskt tyranni

Blandad kompott och sjukt mumsigt.


Kommentera

