Sirapsböcker och serier

Jag SKA läsa klart K55, men det är fan inte lätt.

Jag blev så väldigt glad när jag hörde talas om K55 – lögnernas valv av Erika Oscarius. Min enda invändning var att författaren är homeopat, men jag tänkte att det borde inverka positivt på kreativiteten.

Boken har dock ett stort problem. Den är superkolaseg i mitten. Det som började så intressant slirar ut i en sirap jag helt enkelt inte känner något behov av att läsa.

Dock är det så att om jag lägger ifrån mig en bok så läser jag aldrig ut den. Enda sättet är att lägga bort den för evigt eller helt enkelt tvinga mig igenom den. Det här tvingandet går just nu ganska segt, även om det inte är så många sidor kvar.

Den här boken har stulit ca tre veckor av mig nu. Det är fruktansvärt irriterande samtidigt som bokbloggosfären börjar räkna samman årsrapporter och har läst ca hundra böcker/blogg.

The walking dead

The walking dead

För att inte deppa ihop totalt började jag istället läsa The walking dead av Robert Kirkman och Tony Moore. Det är seriealbum och inte någon bok, alltså avbryter jag inte läsningen av K55, egentligen.

The walking dead köpte jag för tusen år sedan. Hela serien, så långt den då fanns. Men jag har inte riktigt tagit mig tid att läsa dem. Det visar sig vara perfekt nu mitt i sirapsboken. Och det är verkligen en grymt bra serie. Min käre man har läst i förväg och sitter hela tiden och frågar mig var jag är nu och svarar hela tiden att DET BLIR ÄNNU MER SPÄNNANDE SNART!! ungefär precis så hysteriskt.

Walking dead och Mutts

Walking dead och Mutts

SF-shopping 2011-05-21

SF-shopping 2011-05-21

Man kan fundera på hur envis jag är, som vägrar sluta läsa en seg bok, men jag såg fram emot den så mycket innan att jag bara måste läsa den till slutet och därefter ge er en rättvis recension.

Under tiden förstår jag att det ser jävligt tråkigt ut här med få uppdateringar. Jag hoppas ni lider med mig. Över jul ska jag bara läsa bra böcker. Lovar!

8 responses to “Sirapsböcker och serier

  • Mia Hansén

    Walking dead, jag undrar lite om serieböckerna är lika stereotypa som tv-serien? Blir lite tröttsamt ibland. Och Mutts såg jag, det är en av mina favoriter, jag skrattar så jag gråter. Och sen gråter jag mer för jag blir så lycklig av sötnosarna!

  • Feuerzeug

    Mia Hansén, tycker det stereotypa förklaras bättre i serien. Det finns där, men också inte. Framför allt är det genomtänkt.

    Mutts! Ååååh ja. Älskar dem. Morrgan och Klös heter de för evigt för mig, sedan uppväxten med SvD.

  • bokstävlarna

    Jag fick också tvinga mig själv att fortsätta med K55. Och nä, det blev inte så särskilt mycket bättre mot slutet. En besvikelse, den boken.

  • Maria

    Jag sitter också fast vid halva.

  • Swedish Zombie

    Du Sara, det är snart 2012 – läs klart den där jäkla boken nu va? ;-P

  • Feuerzeug

    Du, jag har läst två-tre andra böcker emellan nu. Ska snabbläsa slutet i badet någon dag. =P

  • åka

    Men varför måste du läsa ut en bok du inte gillar? Särskilt när det finns bra böcker.

    • Feuerzeug

      Åka, du har så rätt. Varför? Men jag ville så gärna tycka om den och det är ett fåtal sidor kvar… normalt brukar jag vara mycket tuffare. :/

Kommentera

