50 shades – Genredödaren

Idag fann jag något som är djupt oroande. Ett nytt hot mot genrelitteraturen, EROTIKEN.

Åtta av böckerna på tiotopplistan förra veckan var erotika, enligt BBC.

50 shades of Grey har startat en erotikaboom som dödar övriga genrer. Försäljningen av övrig skönlitteratur sjönk när 50 shades kom. Till och med våra älskade deckare sjönk med 20%.

Men det är inte det värsta:

  • Science fiction och fantasy sjönk med 25%.
  • Skräck sjönk med 30%.

–> Erotik dödar.

De enda två ickeerotiska böckerna i topplistan var The Affair av Lee Child (För Jack Reacher är inte alls en stenhård sexhunk) och något av John Grisham (whatever).

Jag vet inte vad ni drar för slutsatser av detta, men jag misstänker att folk vill ligga.

50 shades of bloggkatt

50 shades of bloggkatt

Och den här bilden är till för er som eventuellt blev upprörda när jag talade illa om bloggkatter igår. Förlåt mig.

2 responses to “50 shades – Genredödaren

Kommentera

