Bloggens återuppståndelse!

Hejsan bloggen, hejsan bloggläsare, hejsan bokbloggarmaffian, hejsan världen!

Ja, jag är tillbaka, faktiskt. Jag har precis skrivit mig igenom recensionerna av de böcker jag läst sedan jag försvann i höstas. Det har gått många månader, och är ju faktiskt inte helt okej, men… Det har varit så otroligt mycket. Jag pluggade, jag disputerade, jag var bortrest och vilade upp mig, jag skaffade en hund (!), jag sökte jobb och nu har jag faktiskt fått jobb också, så nu har jag verkligen landat i ett helt nytt liv.

I mitt nya liv finns det förmodligen mer tid till saker jag vill göra, eftersom jobbet inte kommer att ta riktigt lika mycket tid. Faktiskt. Men givetvis kommer hunden att ta en del av den tiden, och även alla de där roliga sakerna en faktiskt vill göra när en är ledig. Gå på stan, fika, shoppa, muséer, film, konserter… Jag vet inte vad som gör er riktigt glada, men just nu är det allt detta som gör mig väldigt nöjd med livet.

För att förbereda er på DEN ANFALLANDE HORDEN av recensioner framöver (nåja), så kommer här en teaser:

  • Sågningar av det lättare slaget. Inte helt rättvisa kanske, det är lätt hänt att en bok som är bra när en läser den, i efterhand känns lite sämre än just då, eftersom själva upplevelsen lägger sig och vissa berättartekniska problem finns kvar. I eftertankens kranka blekhet så att säga.
  • Fantasy. EN HEL DRÖS. Och inte vilken fantasy som helst, utan fantasy med drakar och magi och läsglädje av det slag som får dig att läsa sex böcker i rad av samma författare. Ja!

Så, sitt gärna kvar tills imorgon, för då kommer den första recensionen. Tills dess kan ni njuta av denna bild på min lilla hund:

Chihuahuor vet hur man sover gott

Klicka in er på Instagram för tusen många fler bilder på vovven.


5 responses to “Bloggens återuppståndelse!

Kommentera

