Öde landskap eller en kvinnas kamp? Yes please/no never?

Hanna på Talk nerdy to me fick mig för första gången på länge att uppskatta ett enkätinlägg. Eller viralt inlägg kanske snarare. Ni vet, inläggen som plötsligt dyker upp precis överallt i alla bloggar.

Men den här var faktiskt rolig. Man listar formuleringar som får en att vilja läsa en bok nu genast, alternativt aldrig i hela helvete.

Ansvarig påhittare är Jessica på Ord och inga visor.

Min lista var väldigt lik Hannas. Jag satt och kved av äckel åt hennes no-nos och ville väldigt gärna läsa hennes yes please.

Yes please
Ond bråd död (kanske inte brukar beskrivas exakt så)
Skottland
Postapokalyps
Öde landskap
Mänsklighetens fall (eller förfall?)
Virus/Pandemi
Teriantropi (dvs människa-till-djur-förvandlingar)
Vinter, is och snö
Vansinne
Omöjliga odds (brukar inte stå så explicit, men man fattar)
Zombier
Poetiskt språk
Hårdkokt språk
Ondska
No never
En kvinnas kamp
BOATS (based on a true story)
Brutalt ärlig
…i samma anda som… (Om det finns en bra bok, låt den vara sig och din vara din utan att sola dig i glansen)
Gripande uppväxtskildring
Mysig och varm
…med en fot i Stockholm och en i barndomens trygga småstad…
…relationsroman fylld av både humor och allvar…
Alla drag av romantik
Psykologisk spänningsroman
Självhjälp
Hitta sig själv
Andlighet/Spiritualism
Depression
Alkoholism
”more than they could ever imagine” (Misstänker att alla liknande överdrifter oftast får mig att sätta mig på tvären.)
RAFFLANDE

…det finns mer och mer och mer. Men någonstans räcker det, inte sant?

Vad har ni för yes pleases, no nevers? Och håller vi med varandra? Eller läser ni kanske mina no nevers? ;)

Fler som skrivit om Yes please, No never:


13 responses to “Öde landskap eller en kvinnas kamp? Yes please/no never?

Lämna en kommentar