Morningstar Strained

Efter ett par härliga deckare av Tana French har jag börjat läsa Plague of the dead av ZA Recht.

I Plague of the dead börjar ett zombievirus spridas i Afrika. Ungefär så långt har jag kommit, så ungefär så mycket kan jag berätta.

Det känns, tycker jag, att det här är Rechts första bok. Det är lite konstigt här och där, lite knaggligt, lite ogenomtänkt. Värst för mig som lite insatt i det här med virus är nog militärens kommentar i början om att viruset vill ditt och viruset vill datt. Det är inte riktigt troligt att en kunnig person skulle uttrycka sig så. Det känns inte helt trovärdigt.

Men jag är ändå förtjust. Jag älskar scenariot. Jag älskar zombier och virus och globala utbrott, hot om total utrotning. Sån är jag ;)

3 responses to “Morningstar Strained

  • Creutz

    Så är ju Recht död. Alldeles på tok för tidigt (27 år?) Det ger honom automatiskt ett högre värde.

    • Feuerzeug

      Ja, det vet jag iofs att han är, men jag tycker inte det förändrar någonting. Jag tycker likadant om boken oavsett. Men jag är så klart ledsen att en människa och bidragare till zombielitteraturen gått bort.

  • LINA K

    Har just precis fått hem hennes första deckare, har du läst den också? =)

Kommentera

