Signering av Cirkeln på SF-bokhandeln

Idag klockan två gick vi ivriga till Gamla stan i Stockholm och väntade på de hyllade författarna till Cirkeln, Mats Strandberg (@matsstrandberg_) och Sara Bergmark Elfgren (GloryBox), den senare tillika medlem i Elitistmörkerklubben.

Signering av Cirkeln på SF-bokhandeln

Signering av Cirkeln på SF-bokhandeln

Till min glädje så fann jag även en andra medlem i Mörkerklubben på plats och min käre make sprang genast bort och hittade Walking dead och film att köpa.

Förutom intervjun och signaturerna och att jag lyckades tvinga Sara att skriva vilken karaktär jag är från boken (förlåt, men det var en så kul idé), så var den bästa stunden när jag insåg att det fanns tygväskor! Whoho! Ni vet, de där eftertraktade med ”Jag är utvald” skrivet på. Lyckan.

Allt som allt en jättebra lördagsutflykt med lite bonus i och med inköp från Sf-bokhandeln nedan, alla resterande nummer av Walking dead och the complete Bad company.

SF-shopping 2011-05-21

SF-shopping 2011-05-21

16 responses to “Signering av Cirkeln på SF-bokhandeln

  • Sara BE

    Det var så himla fint att du/ni kom! :) Haha, ingen fara, jag blev mest orolig för att jag skulle råka förolämpa dig på något vis genom förhastade slutsatser. ;) Du måste berätta om jag hade rätt sedan!

  • Swedish Zombie

    Har ni köpt alla 89 nummer av TWD sådär var för sig? Wow!

  • Eva-L

    Gissa hur glad jag blev när jag kom hem och vände på väskan och såg ”Du är utvald”. *bästa väskan* :)

  • Feuerzeug

    Sara, det var ju nästan en del av hela grejen, att se sen hur det passar in och fnissa när personen i boken gör något dumt eller så ;) Tack så hemskt mycket. Det var kul att vara med. Nu har jag förresten ordnat till med länken till dig i inlägget. Det blev lite bråttom till middag när jag skrev den.

    Swedish Zombie, haha nja. Vi köpte volym 2-13 som de hade inne på SF-bokhandeln. Menar du att det finns totalt 89 stycken?? Eller har de lagt ihop originalnumren till tjockare delar? En hel hög var det iaf.

    Eva-L, haha yay, såg du det då? Jag har ju stirrat på bilder på bloggar och varit jätteavis på de där väskorna så jag blev verkligen lycklig när jag såg dem och ännu lyckligare att det var samma snygga. Verkligen bästa. Ska bära den stolt.

  • Feuerzeug

    Swedish Zombie, kollade upp det där med volymerna på wikipedia och nummer 13 av trade paperback är näst sista volymen av de 84 originalnumren du nämnde. Sista kommer 22 juni 2011. Yay!

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead#Trade_paperback_.286-issue_collections.29

  • Evalinn

    Det låter som en toppen-dag! :-)

  • Swedish Zombie

    Det är närmare 90 album iaf, men man kan köpa samlingsvolymer också med typ 20 i varje eller vad det är. En härlig evighetsserie! Men det blir dyrt =(

  • Swedish Zombie

    84 är det alltså, missade din post där. Jag skulle vilja ha dem var för sig,,, men 84 x 150 kr eller vad de nu kostar… mja mja…

  • Feuerzeug

    Nja. Det är finare styrsel på trade paperback än på vanliga tunna tidningar. Jag föredrar nog dem, faktiskt. Fast de ännu större samlingsvolymerna hade också varit bra.

  • Swedish Zombie

    Vad dåligt jag förklarar, Det är nog trade paperback jag menar. Fick del 1 & 2 i julklapp, skitsnygga album… men köpa 87 st till blir ju hemskt mkt pengar… jag laddade ned hela bunten ist, men de blir nog aldrig lästa, vill ha ett album i handen.

  • Feuerzeug

    Swedish zombie, nej det finns inte 87 trade paperback, kolla på wikilänken. Det är några originalnummer i varje volym och det blir totalt 14 volymper på de 84 nummer du nämnde, varav det sista kommer ut i sommar.

    Om det sedan kommer ut ännu fler nummer så blir det väl en volym 15 också.

  • bokoholist

    Jag har denna: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead#Compendium_editions_.2848-issue_collections.29 – 48 volymer i ett (jag tvingade mig själv att ransonera läsandet)

    …och väntar ivrigt på Compendium 2. Schlurrrp.

    PS Cirkeln, oh, lovely! Vem är du? Jag är, tråkigt nog, Minoo men vill nog innerst inne vara en Linnea. Oh well.

  • Feuerzeug

    hahaha bokoholisten, jag måste erkänna då att det Sara (GloryBox) skrev var just att jag kanske var lite Minoo, lite Linnea. Ska bli väääldigt kul att se när jag läser.

    Just nu vet jag inte alls vad det innebär. Innerst inne vill jag säkert vara evil genious om det finns ett.

  • Swedish Zombie

    Det där blev för invecklat för mig, jag får hålla mig till Bamse =^/

  • Feuerzeug

    Swedish Zombie, hahaha näjje.

  • Bilder till böckerna | Feuerzeug - Brinner för böcker

    […] Signering av Cirkeln på SF-bokhandeln […]

Kommentera

